ساخت سیستم پرسش و پاسخ

قطعا تاکنون در سایت‌های بسیاری بخش مربوط به دیدگاه‌ها را مشاهده کرده‌اید و یا اتفاق افتاده است

که خودتان نیز در این مباحث شرکت کرده و نظرات و تجربیات خود را با دیگران در میان گذاشته‌اید.

در صورتی که صاحب یک فروشگاه آنلاین در فضای وب هستید

و فروشگاه خود را بر پایه‌ی سیستم مدیریت محبوب وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید،

ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس بهترین راه برای داشتن تعامل و برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و مشتریان

و دریافت بازخورد در رابطه با محصولات و کسب و کار شما می‌باشد، همچنین می‌توانید از این طریق یک راه ارتباطی

با مشتریان و سایر بازدیدکنندگان سایت خود فراهم کنید، چناچه سایت فروشگاهی شما دارای چنین محیطی نمی‌باشد

و قصد افزودن افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس را دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ساخت سیستم پرسش

و پاسخ در ووکامرس را به شما آموزش دهیم.

ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

  • افزونه WooDiscuz چیست؟
  • ویژگی­‌های افزونه WooDiscuz
  • آموزش کار با افزونه WooDiscuz

پیش از آموزش افزونه، پیشنهاد می‌کنیم که در صفحه آموزش طراحی سایت در مینی دوره رایگان وبمستران نخبه شرکت نمایید.

افزونه WooDiscuz چیست؟

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

افزونه رایگان WooDiscuz با بیش از 2 هزار نصب فعال امکان افزودن یک سیستم پرسش و پاسخ حرفه‌ای به فروشگاه آنلاین شما را فراهم می‌کند تا مشتریان و مخاطبان شما بتوانند در رابطه با محصولات و قیمت آن‌ها سوالات خود را مطرح کرده و یا با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند. با نصب این افزونه یک سربرگ جدید به نام “گفتگو” در کنار سایر سربرگ‌ها در صفحه‌ی محصولات اضافه می‌شود

که از طریق آن سربرگ می‌توان به سیستم پرسش و پاسخ در وبسایت خود دست یافت. شما می‌توانید

نسخه فارسی‌سازی شده این افزونه را از انتهای همین آموزش دریافت و نصب نمایید.

نکته: اگر بعد از نصب افزونه دیدید که منوی تنظیمات آن فارسی نشده است، باید در هاست خود وارد مسیر

wp-content/plugins/woodiscuz-woocommerce-comments/languages

شوید و فایل‌های زبان آن افزونه که نام‌های

woodiscuz-woocommerce-comments-fa_IR.mo و woodiscuz-woocommerce-comments-fa_IR.po

می‌باشند را در مسیر

wp-content/languages/plugins

“کپی کنید”. دقت کنید که نباید آن را کامل انتقال دهید

و حتما باید این دو فایل در هر دو مسیر بالا وجود داشته باشند تا افزونه فارسی شود.

ویژگی‌­های افزونه WooDiscuz

  • دارای رابط کاربری ساده و آسان
  • کاملاً یکپارچه و سازگار با وردپرس و ووکامرس
  • قابلیت ایجاد نظر و پرسش و پاسخ برای هر محصول
  • قابلیت مطرح کردن سوال بدون نیاز به عضویت
  • قابلیت استفاده از دکمه “بارگیری نظرات بیشتر مبتنی بر Ajax
  • امکان رای دادن به کامنت‌­ها و امتیاز دهی مثبت و منفی
  • دارای گزینه­‌های پیشرفته برای اعطای مجوز دسترسی به سرپرست، مهمان و مخاطب.
  • قابلیت افزودن برچسب (سرپرست، مهمان و مخاطب) به هر کدام از اعضا
  • سازگاری با BuddyPress و سایر افزونه­‌های مشابه
  • قابلیت ویرایش نظرات و سوالات توسط کاربران
  • دارای کد امنیتی کپچا
  • قابلیت به اشتراک گذاری سوال در شبکه­‌های اجتماعی
  • ایمن و ضد هرزنامه

آموزش کار با افزونه WooDiscuz

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه مطابق تصویر زیر منو جدیدی با نام WooDiscuz به داشبود وردپرس شما افزوده خواهد شد.

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

در ادامه به بررسی گزینه‌ها و تنظیمات این افزونه خواهیم پرداخت.

1. منوی WooDiscuz

با کلیک بر روی این بخش صفحه جدیدی نمایان خواهد شد که دارای سه سربرگ مجزا مربوط به تنظیمات افزونه می‌باشد.

سربرگ تنظیمات اصلی

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

  • تنظیم تب گفتگو به عنوان اولین تب بازشونده: در این بخش می­‌توانید مشخص کنید چه تعداد گفتگو در اولین تب نمایش داده شوند.
  • آیا نام فیلد ضروری است؟: چناچه قصد دارید پر کردن فیلد نام توسط کاربر اجباری شود می‌­بایست این گزینه را فعال کنید.
  • آیا فیلد ایمیل ضروری است؟: در صورتی که قصد دارید پر کردن فیلد ایمیل توسط کاربر اجباری شود این گزینه را فعال کنید.
  • نگه داشتن موضوعات دیدگاه برای نویسنده محصول به صورت خصوصی: با فعال کردن این گزینه موضوعات و پرسش­‌های شما برای نویسنده یا فروشنده محفوظ می‌­ماند.
  • گروه کاربران برای عنوان کاربری به عنوان پشتیبان: با این گزینه می‌­توانید مشخص کنید چه کاربرانی قادر باشند در سیستم پرسش و پاسخ شرکت کنند.
  • اجازه‌­ی ویرایش دیدگاه‌ها برای:  تعیین مدت زمانی که کاربر اجازه­ی ویرایش سوال یا نظر خود را داشته باشد از این بخش امکانپذیر است.
  • منتقل شدن فردی که دیدگاه ایجاد می کند به: پس از ثبت دیدگاه می­‌توانید کاربر را به صفحه دلخواه خود هدایت کنید.
  • پاسخگویی به دیدگاه خریدار محصول: با فعالسازی این گزینه قادر خواهید بود تنها به نظرات خریداران محصول پاسخ دهید.
  • اجازه­‌ی رای دادن به دیدگاه‌­ها توسط مهمان: افرادی که عضو سایت نیستند با فعال کردن این گزینه می­‌توانند به دیدگاه­‌ها رای دهند.
  • استفاده از تاریخ/زمان در وردپرس: مشخص کردن زمان برای هر دیدگاه از روی تاریخ وردپرس از این گزینه امکانپذیر است.
  • استفاده از فایل­‌های .PO/.MO در افزونه: با فعال کردن این گزینه، در صورت چند زبانه بودن وبسایت افزونه امکان ترجمه کلیه عبارات فرانت اند موجود در سایت را برای شما فراهم می‌­کند.

پس از ایجاد تغییرات تنظیمات را ذخیره کنید.

سربرگ نمایش/عدم نمایش مولفه‌­ها

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

  • پنهان کردن تب مرور کردن: تب مرور پاسخ­‌ها را با تیک زدن این گزینه می­‌توانید پنهان کنید.
  • پنهان کردن دکمه­ رای دادن: قابلیت پنهان کردن دکمه رای دادن به دیدگاه از این گزینه امکانپذیر است.
  • پنهان کردن دکمه­ اشتراک گذاری: با تیک زدن این گزینه دکمه­‌های به اشتراک­‌گذاری را می‌­توانید پنهان و یا غیرفعال کنید.
  • پنهان کردن فیلد کد کچپا: با فعال کردن این گزینه فیلد کد کچپا پنهان خواهد شد.
  • پنهان کردن دکمه پاسخگویی برای مهمان: با فعال کردن این گزینه دسترسی مهمانان به پاسخگویی را محدود کنید.
  • پنهان کردن دکمه­ پاسخگویی برای مشتریان: با فعال کردن این گزینه دسترسی مشتریان به پاسخگویی را محدود کنید.
  • پنهان کردن عنوان نویسنده: این گزینه قابلیت پنهان کردن نام نویسنده­ی دیدگاه را فراهم می‌­آورد.
  • پنهان کردن اشتراک: این گزینه قابلیت پنهان ساختن اشتراک هر فرد را دارد.

سربرگ پس‌­زمینه و رنگ‌­بندی

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

  • اندازه متن دیدگاه به صورت پیکسل: انتخاب اندازه دلخواه برای متون دیدگاه از این گزینه قابل تغییر است.
  • رنگ پس‌­زمینه فرم بک‌­گراند: این گزینه مربوط به رنگ‌­بندی پس‌­زمینه فرم دیدگاه می‌­باشد.
  • رنگ بک­‌گراند دیدگاه: این گزینه مربوط به رنگ­‌بندی بک‌­گراند دیدگاه می‌­باشد.
  • رنگ بک­‌گراند پاسخگویی: این گزینه مربوط به رنگ­‌بندی بخش بک­‌گراند پاسخگویی دیدگاه می‌­باشد.
  • رنگ متن دیدگاه: این گزینه برای انتخاب رنگ متن دیدگاه مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

2. منوی Phrases

این سربرگ حاوی دیگر تنظیمات افزونه است که خود نیز دارای 6 سربرگ مجزا می‌باشد، در ادامه مروری به بررسی هر کدام از این سربرگ‌ها خواهیم پرداخت.

سربرگ اصلی

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

  • عنوان تب گفتگو: از این قسمت می‌­توانید یک عنوان دلخواه خود را برای سیستم پرسش و پاسخ انتخاب کنید.
  • سربرگ: بطور پیشفرض یک پرسش با عنوان ” آیا موردی برای گفتگو وجود دارد؟” در سربرگ گفتگو موجود است که از این بخش می­‌توانید آن را تغییر دهید.
  • دکمه بارگذاری بیشتر: در صورت زیاد بودن تعداد دیدگاه‌­ها می­‌توانید با انتخاب دکمه بارگذاری بیشتر، موارد بیشتری را مشاهده کنید.

سربرگ فرم

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

  • فیلد ایجاد دیدگاه: این گزینه حاوی متن فیلد برای شروع گفتگو است، به عنوان مثال “گفتگو را شروع کنید”.
  • فیلد ملحق شدن به دیدگاه: این گزینه حاوی متن دکمه “پیوستن به دیدگاه” می‌­باشد.
  • فیلد ایمیل: این گزینه حاوی فیلد ایمیل ارسال کننده دیدگاه می‌­باشد.
  • فیلد نام: این گزینه نیز حاوی فیلد نام ارسال کننده دیدگاه است.
  • فیلد کپچا: متن موجود در فیلد کپچا، به عنوان مثال “کد امنیتی فوق را در کادر زیر وارد کنید.
  • مطلع ساختن از پاسخ جدید: متن دلخواه خود که مربوط به مطلع شدن از پاسخ‌­ها می‌­باشد وارد کنید.

سربرگ دیدگاه

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

این سربرگ امکان تغییر و سفارشی‌سازی فیلدهای مربوط به تاریخ و زمان کلیه دیدگاه‌های ارسال شده

از سوی کاربران را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سربرگ ایمیل

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

این سربرگ حاوی تنظیمات مربوط به ایمیل شامل عنوان ایمیل، متن فیلد ایمیل و بسیاری از تنظیمات دیگر است

که به دلخواه قابل تغییر می‌باشند.

سربرگ اعلانات

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

و در آخرین سربرگ تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌هایی در هر مرحله برای شما و مشتریان ارسال می‌گردد

قابل سفارشی‌سازی و تغییر می‌باشد. پس از ایجاد تغییرات، تنظیمات را ذخیره نمایید و وارد صفحه محصول شوید.

در صفحه محصول یک تب جدید به نام گفت‌وگو افزوده شده است که خروجی مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

برای ایجاد گفتگوی جدید کافیست بر روی کادر “گفتگوی خود را شروع کنید” کلیک کرده و سوال یا گفتگوی خود را آغاز کنید،

چناچه بخواهید از پاسخ‌هایی که به گفتگوی شما داده می‌شود آگاه شوید

گزینه مربوطه را تیک زده و بر روی دکمه‌ی “ارسال دیدگاه” کلیک کنید. پس از ارسال دیدگاه نتیجه مانند تصویر زیر خواهد بود:

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

به همین راحتی توانستید افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس را به وردپرس خود اضافه نمایید.

ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس

چناچه صاحب یک کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین در وردپرس هستید

ساخت سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس یکی از ضروریات وبسایت شما به شمار می‌آید تا مشتریان شما بتوانند

به راحتی در وبسایت شما به بحث و گفتگو بپردازند. در این مقاله به معرفی و آموزش استفاده از افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس پرداختیم، امیدواریم مطالعه این مقاله به حرفه‌ای شدن هر چه بیشتر وبسایت شما کمک کند.

شما می‌توانید سوالات، نظرات و تجربیات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید.

صفحه افزونه

ووکامرس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید